van kastelen en whisky - Reisverslag uit Pitlochry, Verenigd Koninkrijk van GJ en M H - WaarBenJij.nu van kastelen en whisky - Reisverslag uit Pitlochry, Verenigd Koninkrijk van GJ en M H - WaarBenJij.nu

van kastelen en whisky

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg GJ en M

15 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Pitlochry

Op zoek naar kastelen en whisky
Na een geweldig ontbijt ( ze hadden zelfs een menukaart waar je uit kon kiezen)op weg naar de tourist infomation. Thuis hadden we al geïnformeerd voor een 4x4 drive in the highlands. Maar toen kregen we te horen dat er geen plaats meer was. Gewoon hier nog een keer proberen, en jawel morgen om half 2 worden we verwacht. Deze activiteit kost ons 125 pound. Normaal ben ik niet zo van de prijzen vertellerig, maar deze keer heeft het een aardig staartje. Bij de TI betaald met bankpas. Wij weg. In de auto gezeten kwam er een man van de TI vragen of we nog even mee naar binnen wilde komen. Er was iets niet goed gegaan. De dame had het bij de verkeerde onderneming geboekt en dat moest worden overgeboekt. Of ik nogmaals wilde betalen en dan zou ze daarna het geld weer op de betaalpas storten. OK nogmaals 125 pound betaalt. Toen de refund, wel je voelt hem al aankomen, dat werd geen refund maar wederom een betaling van 125 pound. Dat was dus even 375 pound betaald. Die mevrouw helemaal in de stress, ze wist niet dit te herstellen. Iedereen gebeld en niemand kon haar helpen. Wel, wij gezegd we komen vanmiddag terug en doe het op je gemak. En zo gezegd zo gedaan. Eerst wat door het leuke plaatsje Pitlochry gelopen. Echt zo’n oud engels gebouwd dorp.
Daarna naar Blair Castle. Een prachtig wit kasteel wat erg goed is onderhouden en vele gemeubileerde kamers heeft. Natuurlijk mocht je daar niet fotograferen. Het was vandaag wederom prima weer. Na het kasteel zijn we het erachter gelegen bos in gelopen. Dit was niet zomaar een doorsnee bos. Er was een zeer grote verscheidenheid aan bomen en ook hele grote bomen. En alles zeer goed onderhouden. Onze weg daarna vervolgd naar house of Bruar. Een zeeeeeeer grote winkel in oa outdoor kleding. Hier waren aparte afdelingen met alleen maar jachtkleding of kleding om te gaan vissen of met country style. Geweldig om te zien. (voor insiders onder ons: ze hadden ook een overvloed aan waadpakken, te veel keus!). Ook was er een food afdeling, daar was echt van alles te krijgen en dan keus uit minstens 5 merken.
Daarna naar de kleinste whisky distilleerderij van Schotland. De Edradour Distillery. Inderdaad erg klein. Wat zij in 1 jaar maken maakt Glen Feddich in 3 dagen. Erg interessant om te horen en te zien. Waar je hier ook komt alle tours zijn in het engels. (logisch, we zijn in Schotland), maar vaak in het buitenland zijn zulke tours in verschillende talen. Het engels is tot nu toe erg goed te volgen. Ik had meer accent verwacht. Maar dat kan nog komen als we noordelijker gaan.
O ja, bijna vergeten maar we zijn nog terug gegaan naar de Tourist Information. En ja hoor we hebben ons geld gewoon terug gekregen.

• 15 September 2016 - 11:44

Marina:

prachtige foto's nu al en fijn dat het weer nog meewerkt.
    gr marina

• 15 September 2016 - 12:52

Pa En MA.:

Please, drive left!!!!!!!!!!!
    Veel plezier,we hebben al bekende foto's gezien.
    Groeten van pa en ma.

• 15 September 2016 - 19:57

Janie:

Gerrit Jan las ik nu iets over waadpakken ?

• 15 September 2016 - 20:22

Monique:

Blair Castle....indeed.... herinneringen komen weer boven....heb je de zalmladder nog bezocht?? Ik ben wel blij te lezen dat jullie ook gelukkig bijzondere dingen meemaken die leuk zijn om op een verjaardag weer eens op te halen hahahahaha. En dat in de eerste dagen, ben benieuwd wat er nog gaat komen!! Gisteren was ik helemaal ontheemd, ik zal maar geen bericht binnen komen. Hoe snel ben je gewend om email te krijgen! Nog flesjes meegenomen??? Er is zoveel keus aan whiskey. Ik ben geen liefhebber, te scherp van smaak, maar wel heel leuk om zo'n distilleerderij te bezoeken. Waadpakken??? Ik ben blij met google.

• 17 September 2016 - 17:41

Corine:

Geweldig!! Ik neem aan dat er nog een waadpak in een andere kleur is aangeschaft??...hahaha. Leuk verhaal over de whisky