van water en watervallen - Reisverslag uit Isle of Skye, Verenigd Koninkrijk van GJ en M H - WaarBenJij.nu van water en watervallen - Reisverslag uit Isle of Skye, Verenigd Koninkrijk van GJ en M H - WaarBenJij.nu

van water en watervallen

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg GJ en M

20 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Isle of Skye

Van waterpools en watervallen.
Het blijft me altijd fascineren. Een waterval. Eigenlijk lijken ze allemaal op elkaar, maar ik vind ze geweldig. Vandaag zijn we teruggegaan naar Sligachan. Een waterval waar we gisteren ook waren, maar niet helemaal naar de top gelopen, en daar bleek een cach te liggen. Dus terug. Nu is het zo dat deze waterval vele vervallen heeft en lang is. Wel GJ zag een pad. Wel je weet het al, een pad door zompige grond(=turf wat hier heel veel te vinden is), over keien en door water. Wel een leuk pad moet ik bekennen, maar hoe verder we bij de top kwamen hoe meer mensen we zagen, lopend op een gewoon pad. Bedankt GJ, het zal weer niet waar zijn. Maar goed de wandeling was het waard. Hier uitgebreid foto’s gemaakt. Schitterend, vooral met de zon die erop scheen. En de cach gevonden.
Op naar het volgende de fairy pools. Dat ging voor een groot deel weer over one way paths. Op ons gemakkie door gereden. Maar waar zijn nu die pools? Het was even een doodlopende weg in en dan uitrijden, en daar was een parkeerplaats. Maar waar zijn die pools? Ja, dat was nog een flink half uur lopen, heen dalend . Ze waren erg mooi. Onderweg vaak een klein riviertje over via wat stenen welke in het water lagen. Aangekomen was er verval in het water maar daar ontstonden dan pools met water. Zo helder als glas. Het was een flinke wandeling. En dat met een kapotte schoen. Mijn ene bergschoen heeft het begeven. De zool laat helemaal los. We hebben het geprobeerd om te lijmen, maar tevergeefs. Maar deze wandeling heeft hij nog wel overleefd. Ik hoop er nog een paar dagen mee te kunnen lopen, maar dat betwijfel ik. Ik neem er met pijn in mijn hart afscheid van. Deze schoenen hebben me op vele vakanties vergezeld. Tijd voor nieuwe!!!!
Terug heerlijk genoten van dit vreselijk mooi eiland. Natuurlijk onderweg de nodige stops gemaakt. Morgen vertrekken we naar Fort William ( B&B Larchwood , Lochaber). Onderweg daar naartoe onder andere naar Eilan Donan Castle. Heeft in een James Bondfilm gediend als hoofdkwartier van de Schotse secret service. Gaan we dus niet aan voorbij.
Tot morgen.

  • 20 September 2016 - 21:41

    Wilma:

    Geweldig! ! Alleen kryg je my niet zo gek, dat weet je wel

  • 20 September 2016 - 21:42

    Corine:

    Ik heb even een inhaalslag gedaan mbt tot het lezen van alle verslagen. Zelf ook druk met van alles (ook cachen) hier in Praag, maar nu even tijd om in te loggen en alles te lezen. Ik ga nog wel even op mijn gemak alle foto's ook bekijken. Geweldige verhalen en wat een schattig meisje in haar kilt. Ach Mieke, je schoenen.....wat erg hè?? Die hebben veel meegemaakt :-)
    Geniet nog lekker en ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 20 September 2016 - 22:13

    Monique:

    Sorry, was aan het koken voor de herfstvakantie.... jaha doen we altijd een buffetje op de zaterdag en nu ben ik alvast in de voorbereiding. Uiteraaaaaard gegoogled ( en niet alleen op jurken ;) ). Mooi zoals die watervallen zijn. Ik zie uitproberen sluitertijd (gek woord eigenlijk)..... ik vind die foto met die vuurtoren toch mooi!!!! In de GB, sorry Schotland heb je ook goede winkels met die buitenattributen hoor. Wij hebben er oooooit van die jassen gekocht..... genoeg te koop. Ik zie bij jullie volgende B&B de mogelijkheid tot een heeerlijk English breakfast MET black pudding....hatseflats....ik ff niet... The croft room of Garden room.... which one?? Is dat kasteel van die film waarin M overlijdt?? mmmmmm ik hoor de muziek al op de achtergrond...tadahdam....tadahdam...duhduhduhduhduhduhduhduh.... ik vind het heerlijk die verhalen lezen..... je reist gewoon mee zo....

  • 20 September 2016 - 22:14

    Monique:

    ik weet het weer.....Skyfall????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Isle of Skye

Schotland

Dit jaar gaan we naar het noorden. Schotland!

Recente Reisverslagen:

26 September 2016

onder de grond en boven op de berg

25 September 2016

op naar Edinburg

24 September 2016

Jacobieten

23 September 2016

van de trein in de drup

22 September 2016

Nessie
GJ en M

Dit jaar op weg naar Schotland

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6493

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 28 September 2016

Schotland

Landen bezocht: