onderweg naar Dornoch - Reisverslag uit Dornoch, Verenigd Koninkrijk van GJ en M H - WaarBenJij.nu onderweg naar Dornoch - Reisverslag uit Dornoch, Verenigd Koninkrijk van GJ en M H - WaarBenJij.nu

onderweg naar Dornoch

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg GJ en M

16 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Dornoch

Prachtig natuurschoon
Vanochtend met 12 graden vertrokken, na een heerlijk ontbijt, richting Dornoch. We hebben de toeristische route genomen. We reden door een natuurgebied zo mooi!. Ik zal wat foto’s plaatsen, maar waarschijnlijk komt het niet over hoe mooi dit landschap is. Overal liepen ( losse) schapen. Vaak een weg waar maar 1 auto kan rijden. Krijg je een tegenligger dan moet je wachten op de speciale uitwijkplaatsen. Maar de mensen hier zijn niet zo ongeduldig dus dat ging prima. We hebben er echt uren overgedaan eer we in Dornoch aankwamen. We zitten nu veel noordelijker, maar wel aan de kust. We zijn hier 2 nachten en dan voornamelijk voor de Highlandgames. Welke morgen hier in de buurt worden gehouden. Wederom zeer vriendelijk ontvangen. In Pitlochry was de B&B zeer modern en licht. We zitten nu in een oud engels pand en wat ook op deze manier is ingericht. Ook weer leuk. We hebben net een rondje dorp gedaan. En in de kleine kathedraal geweest. Madonna is hier getrouwd. Prachtige glas in lood ramen. Vanavond eten we hier in de B&B. De gastheer is een voormalig kok. We krijgen Haggis als voorgerecht. GJ en ik hebben het allebei al een keer gegeten. En ik moet zeggen het is een soort gehakt, best lekker. Wat het verder is weet ik niet en hoef ik niet te weten. Het is slachtafval. Maar smaakt prima. De zon schijnt hier nog steeds. De temperatuur is wat opgelopen. Morgen nog steeds goede voorspellingen. We wachten af. In de auto hoorde we op het nieuws dat er in Engeland een hevige donderbui geweest waardoor vele huishoudens geen stroom hadden, en het spoor was ontregeld. Hebben wij gelukkig geen staartje van gehad.

• 16 September 2016 - 19:54

Monique:

Nou ja zeg, ik zet het net in de vorige blog...of je hagges had gegeten....ja dus... Ik kreeg een deja-vu toen je zei "bij een voormalig kok" maar hebben bij een voormalige RAF-piloot gezeten die koken als hobby had (van die lounge en ovale tafel). Ja de natuur is prachtig, dat ruwe.....Wales is ook zo mooi.... Genieten jullie morgen ook een beetje voor ons? Bij ons zijn de Highlandgames voor het eerst in 150 jaar toen niet door gegaan.....nog foto's van de B&B??? Ik kijk uit naar de volgende blog.....wij gaan morgen de Fjoertoer in Renesse lopen..... ook wild!!! doeidoei

• 17 September 2016 - 17:49

Corine:

Heerlijk dat het weer nog zo goed blijft. Wij zitten in inmiddels in Praag met ook al wel 2 gevonden caches en wat somber weer. Maar dat komt goed. Jullie nog veel plezier!!