Jacobieten - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van GJ en M H - WaarBenJij.nu Jacobieten - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van GJ en M H - WaarBenJij.nu

Jacobieten

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg GJ en M

24 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Inverness

De Jacobieten
Vanmorgen regende het nog. Dus het weerbericht had het goed. Op aanraden van onze gastheer), gaan we naar het oosten . Daar moet het vandaag droog blijven. Dus geen ritje met de kabelbaan de Ben Nevis op.
We besloten de weg door een National park te nemen. Prachtige route waar we verschillende malen zijn gestopt voor een uitzichtpunt of waterval. Het was de bedoeling om naar de Culloden Battlefield te gaan. Nu moet ik jullie eerst vertellen dat GJ en ik tijdens onze geweldige begin van de zomer, qua weer, hebben zitten kijken naar de serie Outlander. Een prachtige serie over de highlands van Schotland. We dachten dat het een film was , maar het bleek een serie te zijn van 3 seizoenen. We kunnen niet wachten op seizoen 4. Maar goed het speelt zich af in de jaren rond 1700. Nu komt daar een stuk geschiedenis in voor over de Engelsen en de Jacobieten (de Schotten). Welke is uitgevochten in Culloden. Op deze plaats vocht het Jacobitische leger om de Britse troon terug te winnen voor een Stuart koning. Het Britse leger was even vastbesloten om dit te voorkomen.
Dit hele slagveld is er nog steeds, samen met een zeer overzichtelijke tentoonstelling. Hier hebben we een tijdje rondgelopen.
Daarna nog wat caches gezocht in dit prachtige landschap. Lekker wezen eten in Drumnadrochit. Schotser kan het niet klinken toch? Trouwens we hebben hier nog niet 1 maal slecht gegeten . De borden zien er altijd heerlijk en verzorgd uit. Alles is vers en meer dan genoeg. En dat voor rond de 15 euro voor een hoofdgerecht. Kan slechter.
Morgen gaan we naar ons laatste adres in Edinburgh, Ard na Said. Maar eerst hier nog een lekker ontbijtje. Vanavond al doorgegeven wat we morgen erbij willen hebben. Vers fruit, cerials en yoghurt ir er altijd. Ik ga morgen voor een poched egg.

• 24 September 2016 - 23:47

Monique:

Ik ben weer blij met de namen van gebieden, stad of in dit geval serie..... een Engelse/Schotse kostuumdrama...I love it... helaas hebben wij geen Netflix, dus geen serie, ik zou er zwaar verslaafd aan raken denk ik. Uiteraard heb ik alles gegoogeld en zag dat het een bijzonder gebied is dan Battlefieldgebeuren. Hoeveel caches zijn bezocht?? Nog leuke caches gedaan of bijzonder qua vindplaats?? Wij hebben dit weekend een top-weekend qua weer, heerlijke nazomer maaaaaar je moet je wel een beetje voorbereiden als je woensdag thuiskomt, want het koelt 's avonds al af en het is rond 20:00 uur al redelijk donker aan het worden. Om maar niet te spreken van de ochtenden...... hoor ik een lichtthearpiekuurtje???? hahahahahaha....